fredag 18 september 2009

Fortfarande chans på två kvartar

Massa skrällar i EM idag. Jag orkar inte dra alla, resultaten går att se här.

Jag tycker vi kan säga att det var en skräll att Legout lyckades slå Åkerström, fast jag vet att jag är ensam i pingisvärlden om det.

Intressant är att PG slog Freitas med 12-10 i sjunde avgörande set efter att ha fått gult och sedan rött kort och därmed fått en poängs bestraffning i början på skilje. Intressant också att Jevtovic slog ut Primorac, en serb istället för en kroat i nästa omgång alltså.

En svensk till finns kvar, Robert Svensson vann en lätt första match. Sedan var det tänkt att han skulle bli utvevad av Kreanga men det tycks som rumänen bröt i sin första match och istället fick Robban möta österrikaren Stefan Fegerl som han slog med 11-8 i skilje. Nu väntar Eloi.

Av damerna, som vann andradivisionen i lagturneringen och därmed kvalificerade sig till högsta divisionen, är det nu bara Matilda Ekholm kvar. Hon får nu möta holländkan Li Jie, inte mycket att hämta där skulle jag tro.

Inga kommentarer: