fredag 19 november 2010

Djärva fysiska experiment i hemmet

"Don't try this at home" har användaren lagt till i sin beskrivning av klippet.

Fast det var exakt vad jag gjorde. Jag försökte, men det gick inte. Jag kom nästan ner i startläget. Men upp kom jag aldrig. Det var inte ens nära. Hade någon tittat på hade denne någon inte ens sett att jag försökte komma upp. Å andra sidan skadade jag mig inte heller. Åtminstone inte akut. Det var bara ett tragiskt, menlöst försök.

Man kan tycka att Xu Xin, när han visar upp såna här akrobatiska färdigheter mellan bollarna, borde ta död på myten om de otränade pingisspelarna.

Men den lär leva vidare ändå. Så länge det finns folk som tror på bibelns skapelseberättelse lär det finnas folk som tror att bordtennis är en sport som inte ställer några fysiska krav på utövaren.

Inga kommentarer: