fredag 20 augusti 2010

Tidsslukande

Egentligen skulle jag ha hunnit med en massa annat idag men så öppnade jag dokumenten där presentationen till söndagens Nummer 1 på Dylan Top 100 är under konstruktion. Jag hann inte mer än slänga en blick på grejerna innan Tid försiktigt lutade sig mot Rum och sa:

- Pssst, vi sticker.
- Va, sa Rum som är lite trögare, nu?
- Ja, för fan, sa Tid som alltid jävlas med mig, han är helt inne i sitt Dylannördande nu, han är helt omedveten om oss?
- Men..., sa Rum bekymrat, vad ska vi göra då?
-Vi sticker till Sjöfartsmuséet, eller tar Danmarksbåten. Fan vet jag men kom nu, vi behöver den här semestern.

Och så tappade jag både tid och rum i flera timmar och vaknade förvirrat upp nu när dagen börjar avsluta sig och undrade vart jag var, varför klockan hoppat fram sex timmar och varför jag var så satans hungrig. Ordentliga framsteg i Dylandokumenten ger mig dock små ledtrådar om vad som försiggått.

Borta i Kina har det inte hänt något väldigt anmärkningsvärt än. Visserligen klättrade mina ögonbryn en bit upp i pannan när jag såg hur lätt Lee Jung Woo slog Süss och hur mycket stryk Kishikawa fick av Wang Liqin. Imorgon blir det dock intressant då den formstarke Chen Qi tar sig an Ma Lin, medan Xu Xin ställs mot Ovtcharov och Zhang Jike möter Pär Gerell som idag slog ut Chen Weixing med 4-1. Bra av PG att slå Chen och bra av PG att vara i 1/8-del i en Pro Tour av toppklass. Dessutom blir det ett nytt Speedfreakmöte mellan Wang Hao och Chuang Chih-Yuan.

Nu kan Tid och Rum ge sig av igen så ska jag fortsätta jobbet inför söndagens Dylanfinal med att perfektionera min kortdokumentärfilm och försöka banta ner presentationen till en överkomlig och begriplig textmassa.

Inga kommentarer: