onsdag 18 augusti 2010

Ett låtstycke, tre videoklipp

Helst vill jag bara låta bloggen lika i någon slags vördnadsslummer inför söndagens presentation av Dylans bästa låt någonsin. Men det händer för mycket. I Kina har Harmony China Open, en av de stora Pro Tourtävlingarna, avverkat sitt gruppspel och Mattias Karlsson tog sig vidare och ska möta Xu Xin imorgon.

Och till följd av att min dator är pånyttfödd kunde jag inte producera ett ljudklipp till förra veckans Top 100. Så den måste jag lägga upp nu för alla er som hittills missat Mississippi så att ni kan börja leva på riktigt.



Och eftersom jag babblade så mycket om Sheryl Crows version så måste jag ju lägga upp den. Missisippi goes Svensktoppen. Här kan man också höra henne berätta en liten relaterad Dylananekdot om när hon fick den.



Dixie Chicks finns också därute i Youtubevärlden med en Crowinspirerad version av Mississippi, men de gör den om möjligt ännu värre. Alla pluspoäng de fick när de satte sig på tvären mot världskatastrofen George W. Bush tappar de här. Dock, finns det en bra cover av Mississippi och jag är ganska säker på att det är den enda lyckade covern som någonsin kommer göras. Den är gjord av en amatör och är något alldeles unik och har figurerat här på bloggen två gånger redan.

Inga kommentarer: