söndag 8 augusti 2010

Sent

Min dator har på senare tid förfallit i ett allt mer syndaktigt leverne. För varje dag som gått har min hårddisk mer och mer framstått som den digitala världens Babylon med systemfel, virus och allmän dekadens.

Till slut såg jag ingen annan utväg än att släppa lös syndafloden och börja om på nytt. Jag brydde mig inte ens om att varna Noak. Den mest dramatiska konsekvensen av ett så drastiskt tilltag är att räknaren i Windows Media Player nollställs. Ett antal låtar han precis ta sig över 100-strecket innan syndafloden slog till.

Det känns givetvis lite vemodigt att flera års statistik spolats bort men samtidigt ska det bli så spännande att se hur den nya topplistan över mest spelade låtar kommer se ut. Ifall den blir likadan eller helt annorlunda. Hösten är liksom räddad. Just nu har Dylan tagit en tidig ledning med Outlaw Blues, men det kan väl aldrig hålla?

Vad jag egentligen tänkte säga var att jag är bortrest hela veckan men att jag ska förbereda ett inlägg nu som kommer dyka upp i dagarna bara för att hålla uppe någon form av kontinuitet. Sånt är viktigt.

Och snart är det ju dessutom dags för plats 3 på Dylan Top 100 och när kommer hem är det dags för tvåan! Oh my god, oh my god, oh my god! Jag tror jag svimmar!

Inga kommentarer: