fredag 19 februari 2010

"We're heading for venus..."

Vad jag gillar med den här bloggen är att alla dess läsare direkt förstår på rubriken att vi nu snackar om en nedräkning. Kanske inte samma sorts nedräkning som Europe pratar om, men ändå en nedräkning. En nedräkning i dubbel bemärkelse faktiskt.

Därför att härmed annonseras nedräkningen till nedräkningen av Dylans bästa låtar från plats 100 till plats 1. Den första delen av listan kommer att presenteras söndagen den 21 februari 2010 klockan 20:00 (GMT +1).

En förutsättning för att jag ska kunna presentera listan är att alla förstår att även de låtar som hamnat allra längst ner på listan, samt ytterligare ett drygt hundratal låtar som inte kom med alls, är mig lika kära som mina njurar och står mig närmare än mina syskon.

Men hela helgen behöver inte gå åt till att otåligt vänta på denna monumentala lista. Ett vaksamt öga ska riktas mot Qatar och Idiotvind kommer att följa de koreanska och japanska sparvarna och så självklart de kinesiska giganterna med stort intresse.

Skulle Kenta kunna slå ut Wang Hao i andra omgången? Och Seo Hyun Deok mot Xu Xin, sparv mot sparvhök, det var ju precis vad vi diskuterade förra veckan. Det ska bli en intressant jämförelse. Och kommer ni ihåg Hiromitsu Kasahara? Sensationell vinnare i Safir för nästan exakt ett år sedan, då helt okänd för oss, nu står han i huvudturneringen i Qatars Pro Tour och ställs mot Ovtcharov.

En fantastisk helg blir det.

Inga kommentarer: