onsdag 17 februari 2010

Bara sport

Det känns som det var jättelängesen men nu är det äntligen dags för en ordentlig Pro Tour igen. Kina skickar de tre gamla regenterna och de tre arvingarna, mycket intressant att se vilka som kommer att gå bäst. Sydkorea skickar de tre gamla, mellangenerationen och så hela flocken sydkoreanska träsksparvar, underbart.

Men innan intresset vänds mot Qatar fördriver jag tiden med vinter OS. Min förkärlek till listor har fått mig att sätta ihop en liten lista över idrotter som jag aldrig kollar på annars men som kan vara mycket underhållande då det är OS:
  1. Curling
  2. Skridskor
  3. Konståkning
  4. Ishockey
  5. Alpint

Sen finns det en del sporter som är så idotiska att det inte spelar någon roll att det är OS, det är bara för dumt för att man ska klara av att titta på det:

  1. Alla vintersporter med pösiga kläder där deltagarna är så där coola och balla och representerar den "nya häftiga generationen" inom vinteridrott. Ett pajasspektakel är vad det är och har inget att göra med elitidrott och OS (puckelpist, snowboard, freestyle...)
  2. Bob
  3. Rodel
  4. Skeleton
  5. Short Track

1 kommentar:

Agaton sa...

Att dom bryter Sveriges spännande match mot Danmark i curling för snowboard är oförklarligt.
En fantastisk sport som jag hade kollat på alla dagar i veckan om det bara visades