onsdag 1 december 2010

Efterlyst men trygg

Jag har aldrig fattat vad Twitter är. Jag tycker smått intensivt illa om folk som säger att de "kollar twitterflöden".

- Jo, men... det är som små korta meddelanden, säger alltid någon modern fåne som vill förklara.

Jaha? Ok, korta meddelanden, något slags sms-bloggande? Vad är grejen med det? Var finns dom nånstans, twitter-meddelandena? Och framförallt, vem läser?

Bry er inte om att svara, jag bryr mig inte. Jag vill inte veta. Det tycker jag är det ultimata sättet att hantera dåliga idéer. Det är som han som härmar kungen från den där humorgruppen på TV4. Han är en jävligt dålig idé. Han och hans kollegor är det sämsta jag sett, därför är jag inte ens nära att veta vad han heter. Det skulle vara att skända min hjärna. Nu blev jag förbannad bara av att tänka på honom.

Skulle alla ni som uppskattar honom kunna lämna min blogg nu genast och aldrig mer komma tillbaka? Tack.

Hur som helst. Vad jag egentligen skulle säga, innan sidospåren förvillade mig, var att jag läste ett roligt twittermeddelande idag. Inte twitter, men det var tydligen ursprungligen från twitter. Var nu än twitter finns:

"Sarah Palin says Julian Assange should be hunted down like Osama bin Laden. So he should be safe for at least a decade."

Det tyckte jag var roligt. Jätteroligt. Människan som skrev det borde göra något vettigare än att twittra.

Inga kommentarer: