torsdag 16 december 2010

Ungdomarna roar mer

U21-turneringen är mycket roligare. Den kallas U21-turnering men de flesta som är med är inte mer än 15, 16, 17, 18 år. Det är åtta riktigt intressant spelare som gör upp i två ordentliga getingbon till grupper. Här kommer en kort sammanfattning av de första två omgångarna i endast två meningar:

I första gruppen vann Seo Hyun Deok derbyt mot Jung Young Sik och sen följde han upp segern med ytterligare en vinst med solklara 4-0 mot silvermedaljören i JVM Lin Gaoyuan riktigt imponerande av Deok men den blott 15-årige kinesen Lin hade innan den tunga förlusten mot den 18-årige koreanen tagit en viktig seger mot den 14-årige japanen Koki Niwa men den lille japanen revanscherade sig direkt med en imponerande seger mot koreanen Jung Young Sik hänger ni med?

I andra gruppen inledde ungdomstävlingens enda europé Paul Drinkhall med en förlust mot Kenji Matsudaira men det blev en kortvarig glädje för japanen som i andra matchen besegrades av den respektingivande koreanen Kim Min Seok som i sin första match totalkrossat Taiwans supertalang Chen Chien-An men taiwanesen återupprättade sitt rykte då han i sin tur totalt demolerade britten Drinkhall.

Två av de spännande nya koreanerna, som här på bloggen tidigare gått under samlingsnamnet "träsksparvarna" av anledningarn jag inte längre minns, är alltså ensamma om att vara obesegrade inför morgondagens sista gruppspelsmatch. Europas hopp måste känna sig ungefär som en välfriserad och parfymerad tamkatt skulle känna sig då den råkat hoppa över stängslet in till en kennel för rabiessmittade rottweilers. Dessutom väntar obesegrade Kim Min Seok för honom imorgon. Det lär bli en lång resa med den tilltufsade svansen mellan benen hem till det fallna imperiet för honom imorgon.

4 kommentarer:

Sedel sa...

Vill bara rätta dig och tillägga att Niwa är 16. Kul att "bloggfavoriten" utbrast på bred dalmå att RSM minsann kixar en hel del.

rikard sa...

Ja det är klart han är, jag ber om ursäkt. Tiden går så fort, 94:orna är fortfarande 14 i min värld.

Kixkommentaren måste jag se. När i matchen inträffar det? Ifall jag inte orkar följa hela matchen med samma fokus...

Sedel sa...

Matchbollen. Han är fenomenal "björnen" från Valbo... Inte en min under hela matchen. Tycker synd om RSM, men för livet efter att hört brölandet från den strandade valrossen...

rikard sa...

Jag såg nyss sista två seten.

Intressant.

Stor felprocent på Ryu tyckte jag, fin boll av Lundqvist vid 9-10 i skilje. Annars mycket frustration. Väldigt mycket.