onsdag 21 april 2010

Kameler vs snooker

Döm av min förvåning när jag tittar ut genom mitt fönster och på gräsmattan strax utanför ser en hel hord hästar, några oxar, fyra kameler, en åsna och ett lamadjur. Alla husvagnar och cirkustält intill gör dock att jag kan utesluta teorin att de tagit sig dit på egen hand och gjort min fotbollsplan till sitt permanenta revir. Det kan tyckas underligt att jag varit vaken och vistats vid fönstret i drygt tre timmar utan att upptäcka klövdjurssamlingen utanför.

Men en förklaring kan vara min oerhörda studiedisciplin. En mer trolig förklaring är att Snooker VM har börjat vilket innebär att all annan verksamhet läggs på is. Allt från studierna till triviala saker som att titta ut genom fönstret kommer i andra. Det enda fönster till omvärlden som nu räknas är min fina TV som visar insidan av The Crucible Theatre i Sheffield där Snookerns världsmästerskap avgjorts varje år sedan 1977.

Det hjälper inte ens ifall hästarna och kamelerna börjar dansa tango till Tom Waits utanför, hela mitt väsen är fokuserat på Ronnie O'Sullivans magiska stötar och hans jakt på en fjärde VM titel, mardrömslottningen till trots.

2 kommentarer:

Kinski sa...

Har själv suttit som hypnotiserat framför tv:n, Mark King- Steve Davis igår var en oerhörd match.

Den undre halvan är svindlande läsning, jag vågar knappt titta på den.

rikard sa...

Nä, jag kan inte sova efter att ha studerat undre halvan. Det är som att slänga in hela Kinas landslag på samma halva i nästa Pingis VM.

Eurosports insats är makalös. Nu kan man välja vilken av de två matcherna man vill se, då de sänder live i både vanliga Eurosport plus Eurosport 2.

Kim harman i all ära men de engelska kommentatorerna på tvåan är fantastiska, med en enorm kunskap analyserar de varje stöt.