måndag 26 april 2010

Dubbelångest

Nu blev det ingen Dylan Top 100 lista ikväll. Jag skulle kunna säga att det beror på att det varit så vansinnigt fullt upp de senaste veckan. Jag skulle kunna skylla på att Snooker VM pågår och stjäl all ledig tid, plus en hel del av den tiden man inte borde vara ledig. Jag skulle kunna påstå att kameler utanför mitt fönster distraherar mig.

Men sanning är att jag drabbades av två sorters ångest. Först och främst beslutsångest. Det är bara 30 låtar kvar, det är med andra ord den allra spetsigaste toppen av ett gigantiskt isberg. Vilka 30 det handlar om är redan klart, men den exakta ordningen håller mig fortfarande vaken om nätterna. För det andra prestationsångest. Hur beskriver man med ord de låtar som nu är kvar? Hur sammanfattar man i ett stycke låtar som innehåller hela universum eller de som påverkat såväl musikens som människans historia?

Så en kort paus med tid för meditation behövs för att jag ska kunna klara av att slutföra projektet. Det må bli plågsamt, men jag är än så länge helt inställd på att det kommer presenteras en komplett Dylan Top 100 här på Idiotvind.

Inga kommentarer: