onsdag 23 december 2009

"The Red Dragon"

En ny film signerad Idiotvind Productions är ute på Youtube. Den har växt fram under nästan ett års tid, förändrats och utvecklats i perioder och det var med en hel del vånda och separationsångest som jag tillslut tvingades erkänna för mig själv att den var klar. Det är en riktig mastodontproduktion med extra allt, likt en överproducerad Hollywoodfilm med astronomisk budget, ni vet de som alltid floppar.

Det rör sig om en hyllning till den enastående Wang Liqin som operar i pingishagen med en graciös brutalitet, en svårslagen kombination som jag inte vet om någon, någonsin, någonstans lyckats så väl med förut.

Det är dock filmens musik som väckt starkast reaktioner under klippets första timmar ute i det offentliga rummet. Negativa reaktioner då, så klart. Självklart är det inte alla som uppskattar Entombed men det handlar ju om att hitta musik som passar till vad ögat ser. Kraften, energin och brutaliteten kombinerat med den tekniska briljansen i Wang Liqins spel är inget vars like det kryllar av i musikbranchen.

Personligen är jag mycket nöjd med mina val av musik till min hyllningsfilm, att de väcker förfasade reaktioner bland youtubepubliken ser jag, lite rebelliskt, som något positivt med tanke på all sörja som annars brukar ackompanjera pingisfilmerna. Det är många timmar som ägnas åt att hitta musik som fungerar som pingissoundtrack och det hade vart väldigt intressant att höra förslag på pingisdoftande musik...

5 kommentarer:

bett sa...

Vacker hyllning med passande musik.

Rock N´Rolf sa...

Jävligt snyggt!! Blir nästan lite pingis sugen, men bara nästan...

rikard sa...

Wow, Rock n' Rolf nästan pingissugen... jag sätter mig med en gång och gör en Kreangafilm med Running Wild musik.

Block.mag. sa...

Grymt bra film! Och musiken passar perfekt.

Rock N´Rolf sa...

Kommer den filmen på Idiotvind så får jag ju överväga att börja lira på allvar igen! Superettan nästa! :)