söndag 6 december 2009

Inget inlägg... och inget filmklipp heller

Ikväll borde jag haft tid för ett inlägg men det blev inte av. Jag hade kunnat skriva något tänkvärt om Dylan, det var längesen, eller om att Selby vände 4-8 till 9-8 mot Jamie Cope i första omgången av UK Championships. Det hade kunnat bli riktigt bra ifall jag lyckats fånga och klä mina konfliktfyllda känslor i ord. Hur jag gläds med "The Jester from Leicester" men lider med "The Shotgun", det är hemskt när två av de personliga favoriterna får mötas direkt.

Jag hade kunnat skriva något om det stundande världsmästerskapet för juniorer i Colombia.

Men istället har jag ägnat söndagkvällen åt att sätta ihop en instruktionsvideo om hur man täcker upp sitt forehandhörn. Jag lät mina nya idoler Xu Xin och Zhang Jike demonstrera hur det går till tillsammans med Wang Liqin och Ma Long. Fyra spelande instruktionsböcker. Med en aggressivitet som antyder en lätt släng av rabies är dom långt därute i det avlägsna forehandhörnet och väser tillbaka bolluslingen på uppstuds.

Den ska adepterna få se så att dom vet vad det är som gäller. Kanske lägger jag upp den här någon gång när inte sömnbehovet är lika starkt som nu.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag hoppas det verkligen blir av att videon även hamnar här så även vi andra får njuta lite