fredag 28 januari 2011

Massor av smolk

Typiskt. Hade sett fram emot den första hemmakvällen i lugn och ro på länge. Såklart allt skulle åt skogarna då.

Bara en av mina fyra favoritkoreaner klarade sig genom andra omgången. Och det är såklart Jung Young Sik som är min minsta favorit bland de fyra.

Att Lee Sang Su får stryk av PG kan jag ta, såklart. Bra PG!

Men Kim Min Seok ut mot landsmannen Yoon Jae Young. Dags att slå honom nu.

Och så Seo Hyun Deok ut mot Wayne Rooney. Va fan.

Till på köpet går Zhang Jike in och lägger mot Tomas Konecny. Vad ska det likna?

Chen Qi får kämpa sig tillbaka från ett 1-3 underläge mot Antonin Gavlas och Wang Liqin pressas av pensionären He Zhi Wen som förvisso såg helt galet bra och svårspelad ut innan min livestreaming bröt ihop.

Båda svenskarna försvann i U21-turneringens kvartsfinaler. Jag trodde det skulle vara de fyra sydkoreanerna i semi. Men på grund av Jung Young Siks chockförlust mot Wong Chun Ting är det nu bara tre av fyra. Aldrig får man vara nöjd.

Nu återstår det bara att hålla på PG, Xu Xin och egyptierna som tycks ha armén på sin sida. Alltid något när favoriterna faller i England.

3 kommentarer:

Luddevig sa...

Live-strömmen försvann för mig också. Fick tillbaka den när Liqin skulle serva den sista bollen.

Sedel sa...

40-16. Känns som de tappat stinget sedan slovenska de gulröda.

rikard sa...

Ja, de verkar helt ur slag.

Det blir fyra kineser i semi. Men ändå...