lördag 26 juni 2010

"The Final Fantastic Four"

När jag gick på gymnasiet kunde jag och en god vän spela ett litet, litet stycke av A New Level, Pantera. Min gode vän hade lärt sig ett riff i låten och jag kunde spela just den biten på trumsetet som till stor del gick ut på att gå loss på ridercymbalen som Kreanga går loss på pingisbollen. Det var inte det enda vi kunde spela. Vi kunde introt på Metallicas Motorbreath också.

Vad jag vill säga med denna fullständigt värdelösa (och för min del föga smickrande) information är att A New Level, det är precis vad det handlar om i bloggens senaste egenhändigt tillverkade pingisfilm The Final Fantastic Four. Den består av bollar från mötena mellan de fyra sist kvarvarande spelarna i Pro Tour Grand Finals och jag vill inte säga för mycket men kan säga att ni aldrig sett något liknande. Tekniskt fulländad pingis i ett galet tempo och så en underbart lyrisk kommentator som bonus.

För er som fortfarande lever kvar i den gamla pingisverkligheten, den med Ma Lin och Boll och Samsonov eller som kanske stannat ännu längre tillbaka i tiden med Persson, Waldner, Gatien, Grubba eller kanske Ogimura och Tage Flisberg. Det här är det nya nu, en ny nivå. Som vanligt finns det en Dylanfras som beskriver precis vad jag säger:

"The game is the same it's just up on another level"

4 kommentarer:

Sedel sa...

Mr Sharara skulle behöva förnya sin på underhållning.. Bojkott 2012? Ingen prestige över huvudtaget kvar i OS(bordtennisen), tack o lov finns de VM och PRO Tour. Vad kommer här näst? Max antal spelare per nation decimeras till två? Mycket tack för att du bibehöll kommentatorn i klippet, mycket underhållande, en sådan profil i Pingisligan skulle kanske inte sitta fel.

rikard sa...

Ja, kommentatorn är en stor del av behållningen. Pingisen behöver en sådan profil på samma sätt som snookern behöver Hartman.

Rock N´Rolf sa...

Nu blev man ju riktigt glad igen! Tack Rikard! Pingis is pingis!

rikard sa...

Pingis is pingis.