torsdag 15 september 2011

Broderns revanch

För ett knappt år sedan skrev jag ett inlägg där jag sågade många europeiska pingisfans favorit Tiago Apolonia. Så här lät det då. Kärnan i inlägget var att Apolonia må spela en publikfriande men ack så ineffektiv bordtennis. Européer som är besatta av spelare med en "skön träff" uppskattar det men glömmer att det finns mängder med asiater som spelar en betydligt rakare och effektivare bordtennis.

Och så skrev jag:

Och ja, jag vet att Kenta Matsudaira var chanslös mot honom i Österrike. Men något var fel. Kenta träffade inte bollen. Han är fortfarande ung, fem år yngre än Apolonia. Hör mig när jag säger att han kommer få sin revansch. Många gånger om.

Jag vet att det inte är riktigt samma sak, men här om dagen mötte Apolonia Kentas klart lägre rankade bror, Kenji Matsudaira. Jag får nöja mig med det i väntan på Kentas revanchmöte:

Japansk effektivitet - Europeiskt finlir: 11-6, 11-6, 11-3.

Ifall ni tycker det är lite obehagligt att se kadavren av påkörda igelkottar och grävlingar längs vägarna ska ni inte se det här klippet. Det är en brutal överkörning. Första setet och tredje setet finns också att se. Här är det andra:

Inga kommentarer: