fredag 4 mars 2011

Tungt

Fullkomligt besatt av Daniel Norgren och så ska man åka till Stockholm i tre dagar. Jag förstår inte hur det ska gå? De lär ju inte spela boråsaren i hallen under tävlingarna. Oddsen på det är så låg att de faktiskt inte finns. Oddsen på att de spelar Eye of the Tiger och Cotton Eye Joe är däremot skyhöga. Någon borde verkligen uppdatera Idrotts-evenemangs-DJ:arnas låtlista.

The Comedian - det är den stora favoriten nu. Men Poor Heart Avenue, Purse, Before I Go, Prettiest World, Mean Old Devil Got On, Let Me Go, Saddle My Heart... jag kommer sakna dem alla likt "öknen saknar regnet" - som någon sjöng i ett poetiskt misslyckande där man glömde bort själva förutsättningen för en öken. Det hade ju vart självutplånande av öknen att sakna regnet. Å andra sidan kan det ju vart just så de menade. I så fall är det ju briljant.

Det är för tidigt för såna resonemang. Jag skulle bara säga att jag kommer sakna Daniel Norgren i dagarna tre. Lyssna på honom åt mig.

Inga kommentarer: