torsdag 5 maj 2011

Omfattande rättsprocess nödvändig

Jag upptäckte den här i senare tonåren vill jag minnas, den lärde mig att man inte kunde stå emot det oemotståndliga. Trots att man var en hårding som lyssnade på Metallica och Pantera, det var bara att kapitulera.

För yngre besökare, uppväxta med dagens musikbranch, som säkert blir lite förbryllade när de ser videon, så kan jag förklara att förr i tiden kunde unga kvinnor sjunga, uppträda och samtidigt ha kläder på sig.

Vad det gäller publiken kommer jag aldrig förstå vad som flög i kvinnosläktet under 60-talet, men jag kommer aldrig förlåta dem för alla liveframträdanden de förstörde. Inget kan reparera all den skada de åsamkade.

Någon borde samla in alla dessa kvinnor som förstörde musiken för oss, ställa dem till svars för vad de gjort, tvinga dem till en kraftig offentlig ursäkt och kanske några års straffarbete. Eller kanske de skulle kunna spärras in i isoleringsceller och tvingas lyssna till alla liveinspelningar från 60-talet som förstörts av deras gallskrik. Men det behöver göras nu innan det är för sent.

Inga kommentarer: