onsdag 11 maj 2011

Gnäll-Bastian förstör VM

Nu är jag vansinnig. Full av avsky.

VM kan inte fortsätta förrän Gnäll-Bastian är ute.

Massor med fantastiskt hände idag. Robert Svensson är i 1/16-del mot Timo Boll. Kim Min Seok förlorade men visade "kappe" mot Wang Hao. Xu Xin är en älva och ett skogstroll i en och samma kropp och gav Gustavo Tsuboi 18 poäng.

Men Gnäll-Bastian förstörde allt.

För er som missade kan jag berätta att domaren först varnade och sedan underkände en av hans servar med snett uppkast. Gnäll-Bastian gnällde.

Lite senare tog domaren ytterligare en regelvidrig serve som gav ställningen 9-9 och 2-1 i set till Hong Kongs lugna Leung Chu Yan. Då drar Gnäll-Bastian igång en gnällkakafoni, överdomaren får komma till bordet och förklara för tysken (hoppas jag) att han beter sig som en 3-åring. Att man faktiskt inte alltid kan få som man vill.

Sen kommer det värsta av allt. Efter att fördröjt spelet i flera minuter går Gnäll-Bastian in och vinner två skitpoäng mot en motståndare som tvingats gå och vänta på att Gnäll-Bastian ska lipa klart. På båda poängen ossar tysken demonstrativt och överdrivet som om han är någon slags rebell.

Du är ingen rebell Bastian, du är en bortskämd gnällunge.

Givetvis slutar det hela med att Gnäll-Bastian vinner matchen efter att ha fått motståndaren helt ur balans med sitt gnällande och fåniga ossande. Han verkade inte skämmas en sekund för sitt urusla beteende. Inte Rosskopf på bänken heller, eller den tyska publiken. Hade jag vart Gnäll-Bastians coach hade jag rest mig upp och gått när han började skämma ut sig.

Han borde givetvis straffats med poängförlust för att ha uppehållit spelet i flera minuter. Publiken borde buat ut honom. Rosskopf och tyska truppen borde börjat heja på Leung. Trubadurer borde skriva nidsånger om honom. Blixtar borde slå ner på honom.

Nu gäller det. Pingisens hopp står till Ma Lin. Jag vet att jag gnällt på den övereffektiva kinesen emellanåt. Men nu känner jag bara en starkt tilltro och en varm kärlek. I vår kamp mot det onda, mot pingisens skamfläck, förenas vi. Ma Lin är nu som en bror för mig.

Det räcker inte att vinna Ma Lin, min käre bror. Du måste köra över och förnedra gnälltysken. Du måste hånskratta åt honom.

3 kommentarer:

bett sa...

Låt inte en gnällmåns förstöra hela turneringen. Nu hoppas vi på att MaLin krossar ordentligt och att Robban tar en riktig skalp.

Sedel sa...

Inte för att vara en skeptiker av den värsta sorten, men om Robban skulle slå Boll så skulle det innebära att Europas enda guldhopp skulle åka ut. Fast va fasen, Kina vinner ändå. Go Svensson!

rikard sa...

Ja! Kom igen Robban och Ma Lin!