onsdag 13 juni 2012

Störste svensk ute i vida världen

Jag var på väg att skriva något elakt om helgens Pro Tour i Brasilien där 59 herrspelare är anmälda, var av 32 brasilianare, där Freitas är semiseedad och Saive kvartsseedad.

Men jag låter det vara.

Istället vill jag bara uppmärksamma hela min o(be)räkneliga läsarkrets på att Tallest Man On Earth nu är ute med sitt nya album There's No Leaving Now.

Tallest Man On Earth är nu mera en världsstjärna. Albumet som släpptes igår hyllas genomgående världen över av en samstämmig kör hänförda kritiker. Som svensk blir man minst sagt stolt, nästan generad, över att något så begåvat och tidlöst sprungit fram ur vårt lagoma land.

Jag lyssnar på nya skivan, på odödliga klassiker som t.ex. titelspåret There's No Leaving Now och kan bara inte få ihop det med att musiken är inspelad i Dalarna av en kille som växt upp i 90-talets Sverige med Leif "Loket" Olsson, Carl Bildt, Kär & Galen och Allsång på Skansen.

Vi är vana vid att förknippas med ABBA, Roxette, Ace of Base och E-Type.

Medborgare. Vänner. Nu har vi Tallest Man On Earth.


1 kommentar:

Kinski sa...

Uppmärksammandet går inte obemärkt förbi. Jag har spelat låten närmare tio gånger nu.